Wednesday, February 29, 2012

Snow in Alanya!

Jaha dere.. Idag var kanskje ikke den beste dagen å feriere i Alanya på, det har nemlig snødd og sludda idag og har vært iskaldt å gå rundt i gatene. Sier hvertfall mine fine blomster i Turkiye! 
Men fint for dere som er der, det er jo fortsatt mye å finne på selvom ikke solen glinser og temperaturen er over 20! 

Man kan ta seg en tur på Alanyas største og igrunn eneste shoppingsenter.. Vel jeg skal ikke skryte av at det er veldig stort, men det har hvertfall noen butikker der man kan finne noe snadder, som for eksempel Kotton har faktisk mange fine klær. Imponerende for å være Tyrkia! Mye fine sko kan man også finne på senteret. Og her finnes det ikke fake merker som det gjør på bazarene rundtom i Alanya. 
Har man med barna så er det også mye plass å boltre seg på på shopping centeret også, innendørs minitivoli og kino for både små og store. Om noen ikke ennå har prøvd 5D kino, så er dette plassen for å teste ut en kortfilm i 5D der man både rister og sitter i en bevegelig stol. Haha.. Prøv det ut!
Men det beste av alt er at i 3. etasje så har de hele etasjen med fast food- og tyrkiske små-restaurenter. Her kan man velge mellom hva man vil spise selvom man er en gruppe på flere og likevel sitte sammen. For man sitter nemmelig i midten av alle disse restaurantene alle sammen! Tyrkisk suppe eller en god gammaldags Burger King? For hver en smak :)
~ ★ ~ 

Har man lyst til å slå sin sidemann i noe tyrkerne selv er innmari glade i, skal skal man ta seg en tur til en av de lokale biljard-stedene som ligger litt spredd rundtom i Alanya. Man kommer nok igrunn til å se mest mannfolk på disse stedene, men selv har jeg vært med mange mange ganger å spilt og det er fantastisk morsomt. Jeg en god taper, men blir aldri lei ! :) 
~ ★ ~

Er bowling fristende? Ja for Universal Bowling har fler baner der man kan slå seg løs på, eller forskjellige andre småaktiviteter og biljard, om shopping & sitting på restauranter blir for kjedelig i lengden.. Her serveres det også enkel mat og drikke, øl om man vil ha også! Vennekveld eller for hele familien, det bli`kke mere morro enn du lager sjæl ;)

~ ★ ~

Hva med noe varmt i koppen på en kald dag? Og om du har en forkjærlighet for sjokolade, DA vet jeg stedet du skal gå! En sykelig god kopp med varm sjokolade, og et utallig valg av sjokolade i alle smaker og former.. Chocolate House, en fryd for smakssansene! 
Altså, ååå! 
the cup of love! 
~ ★ ~

Det finnes jo selvfølgelig mye annet å gjøre på mindre solfylte og overskyede dager i Alanya også, men her er jo hvertfall noen små tips om det er noen som har lite å finne på ! enjoy ;)

Tine


2 comments:

  1. Jeg også var å spillte biljard når jeg var der sist.
    Jeg og Tonje var de ENESTE jentene i hele lokalet :P var egentelig ganske moro. Men jeg er utrolig dårlig taper, så prøvde meg ikke på å spille noe serlig ;P

    ReplyDelete
  2. hehe ja det er kjempe gøy :D eeelsker det! før på vintern hadde de biljardbord inne på Robin Hood, DET var stas det! synd de ikke har det ennå.. !

    ReplyDelete

Kommentarer ♥