Wednesday, February 1, 2012

når livet snart er slutt

er det da man skal begynne å angre på ting man ikke har gjort? på ABCnews så sier de at det de fleste døende angrer på ting i livet.. de 5 tingene flertallet sier før de går bort... 


1. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å leve et liv tro mot meg selv, ikke det livet andre forventet av meg.
hvorfor leve slik andre vil du skal leve uansett? hvorfor gjør man det? for å passe inn, for å bli likt av andre, for å være som alle andre? hva er vitsen? man skal leve slik at man har det bra selv.. ta valg i livet som passer deg best og som man synes er mest viktig for seg selv og de man er glad i. skal man gå rundt å bli herset med av alle andre og være redd for å ha egene meninger og ta egne valg? slutt å bry dere så mye om hva andre mener! gjør som dere selv vil og vær dere selv for pokker!
2.Jeg skulle ønske jeg ikke hadde jobbet så hardt, og vært mer sammen med barna og familien.
men herrejemeni. merker man det først når man ligger for døden, at nei søren jeg skulle jammen meg vært der for barna mine, og visst hva de drev med i barneårene, ungdomsårene osv... hvorfor er ikke jeg på et eneste familiebilde? hmm merkelig det der.. man skal alltid ha tid til familien. fungerer ikke det, så har man tatt et feil valg ved å stifte familie... folk klarer å kombinere jobb og familie, så det er INGEN unnskylding! 
3. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å uttrykke følelsene mine.
ja jeg ser den. det er ikke lett å uttrykke følelsene sine. eller i det hele tatt sette ord på følelsene sin og fortelle de til andre. det kan være kjempe vanskelig. men jeg lover, det kommer en tid der det er for sent til å si følelsene, eller kanskje man aldri får sagt det man vil. man må bare få det ut. og da føler man seg så mye bedre etterpå. skrik eller hyl det ut for den sakens skyld. gråt så mye du vil etterpå. men bare få sagt det, til en eller annen. man behøver ikke fortelle alt til alle. men det blir ikke bedre om man ikke snakker med noen...
4. Jeg skulle ønske jeg hadde holdt kontakten med vennene mine.
ja der har man bare seg selv å skylde. men det er jo ikke så enkelt alltid. folk flytter, folk forandrer seg, venner kommer og går. men man skal ta vare på de som virkelig er dine venner og stille opp og være der for dem. man vet aldri når man trenger vennene sine ekstra mye. et tastetrykk unna. bare å sende en sms eller ringe og spørre hvordan de har det... det er ikke så vanskelig.. man trenger vennene sine! 
5. Jeg skulle ønske jeg hadde latt meg selv være lykkeligere.
ja.. en mix av alt.. det er ikke alltid like lett det heller. men man må følge drømmene sine når man har sjansen. og gjøre mest ut av livet slik du vil at livet ditt skal være. du kan ikke la andre skape all lykken for deg, du må også gjøre noe for den selv! 




starte å forandre på levemåten og tenkemåten kanskje? så man ikke ligger igjen til slutt og angrer på alt man ikke har fått gjort?



No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥