Thursday, May 10, 2012

Pokerface, men dårlig med pengene...

Og endelig kom Hanne i dag...Som jeg ventet! Vel, var Hanne som måtte vente på Tine-alltid-treg nede i trappeoppgangen i 15 min. Så da ble hun likesågodt invitert inn på te i shoppen under min balkong.. Så der satt hun så blid og fornøyd når jeg kom ned. Selv har jeg ikke en gang sagt "hei" til dem nesten, men nå fikk jeg jo et riktig møte med te og tyrkisk snakk med mine naboer. Vi lurte gutta trill rundt og sa at vi var gift med samme mann, at han bodde i Istanbul. Vi hadde 2 sønner, den ene på 3 år var Hanne sin og den andre på 2 år var min, men nå så var det vår felles svigermor som tok seg av de to små når vi var her i Alanya og jobbet. Vi bare elsker vår svigermor. "what can we do? we are bestfriends, we felt in love with the same guy... we dont want to break our friendship and we dont want to give up our love for Selim who is our husband". wtf? Han trodde på det, gikk rett på snøre å svelget hele sluken! hvor dum går det an å bli? haha. pokerface!

Vi gikk lattermilde fra shoppen nedover mot havnen der vi skulle fikse oss en bukse. Det så sårlig ut for oss, ikke noe lys i tunneleeeeen......inntil! ATM? åjoda, de har de! 2. etasje, skulle du ha sett, de deiligste bukser ever. og de passet på første forsøk! det er ikke normalt. KJØP! vel... jeg som ikke kan la pengene være i lommeboka, endte jo selvfølgelig opp med noen ekstra ting. og Hanne var ikke så værst hun heller... Men ja på ATM, der kjøper man håndkler i kilopris, haha, så fikk veie dem rett og slett. Men jeg er godt fornøyd med de to enormt store fine håndklene mine til totalt 40 TL. det er jo ikke all verden faktisk..
Digge store håndkler! 
men klart så endte jeg jo opp med litt til.. men hvem kan motså en god deilig genser til kun 12 TL, altså underkant av 40 norske kroner.. kunne ikke bestemme meg for hvilken farge. så ble 2 :)
2 gensere, en bukse og en leppestivft fikk også plass i posen !
Vi ble slitene etter all shoppingen og prøvingen så vi bestemte oss for en hvilepause på Crazy Horse med en etterlengtet cola, jenteprat og glaning på forbigående mennesker. det er det beste av alt, man kan se ALT av forskjellige mennesker her i Alanya. freaky, crazy, creepy, fantastiske, morsomme, ekle, fantastisk kjekke, kule, helt spesielle mennesker. finnes alt. og det er myyyyye og le av! haha. spesielt tyrkere som sier og gjøre mye merkelige saker.. man kan jo dø av latter.. så en herlig bra pause fra shoppingen før vi gikk opp til vår faste frisør "cuts by Celal" for å ta litt manikyr. nice hva? :) for en jente dag! Hanne fikk vask og FØN av sitt hår og vi begav oss på vei hjemover... kom ned til Barcelona og jammen bestemte vi oss ikke for ¨ta en romantisk helaften for 2 gode venner! forrett: champingonger med smeltet ostefyll + mixed cheese plate. hovedrett: adana kebab til Hanne og Spaghetti Bolognese til meg. stappmet megge to, men morroheter kom vi ikke unna. vi kunne underholdt hele restauranten mens vi frydet oss over at Okan hadde blitt så voksen og kjekk, og ikke var noe barnerumpe lengere... tiden flyr...  og serlig i godt lag. fikk ikke kerret oss hjem før klokken var over 23.00, og vi skal begge på jobb i morgen.. Så vi kysset hverandre godt natt og skilte lag.. det er jo faktisk leggetid for små jenter nå....

Men først.. så må jeg også bare legge til her hva Louise og jeg fikk med oss hjem her om dagen da vi var på shoppingtur på Terracity i Antalya! Vel, Louise kjøpte gullfargede mens jeg ikke klarte å bestemme meg for om jeg skulle ha lyserosa eller sølvfargede.. så hvorfor ikke ta begge to ? ♥
 ♥ LOVE 


Nå skal jeg gå å sove.. så natta alle fantastiske sjeler der ute! Sove godt & drøm søtt...

♥Tine

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥