Friday, February 11, 2011

Dag 9

Jeg blir opprørt av:
  • krig
  • pedofile
  • voldtekter
  • folk som ikke respekterer hverandre
  • når jeg ikke får til ting jeg vil
  • når folk setter ut rykter eller snakker om ting de ikke har noe med
  • rasediskriminering. folk er forskjellige, men på innsiden er vi jo like alle sammen uansett hvilken farge man har. man er da for guds skyld like mye verdt!
  • at Norge skal være et av de rikeste landene i verden men ikke gjør alt de kan for de menneskene som virkelig trenger det i landet. også andre land, som forekspempel.... jeg så et program på tv i går eller dagen før da det var om et barnehjem i et fattig land. de som jobbet der brydde absolutt over hodet ikke om barna som lå i sengene der og hadde det vondt. det var blandt annet et barn på tolv som lå i en seng og var blind, barnet spiste på tommelene sine, noe som kommer av sykiske lidelser, de kuttet den ene tommelen så den ikke skulle bli puttet i munnen igjen. hva i al verden er det for noe??? barnet var så utmagret av bena stakk ut overalt på kroppen, en dame som jobbet der sa; " han har det ikke vondt. det er ikke synn på barnet så lenge temperaturen i kroppen er normal" .. noe så sykt? barna ble utsatt for overgrep og det værste uten at noen brydde seg? de barna vi så ble heldigvis satt i andre private hjem, grunnet tv programmet. og barna fikk et fint og verdig liv og fungerte bra med riktig behandling. jeg blir så sint på folk som kan gjøre slik mot andre mennesker. og spessielt mot barn og unge som ikke kan forsvare seg i det hele tatt. SÅ sint!!!
  • urettferdighet i verden.
  • stress og mas.
helt sikkert mange mange fler ting som jeg ikke kommer på nå.. men det var hvertfall noen.. 
det er nok mange ting jeg skulle ha rettet på om jeg var SJEF i verden. haha ;D

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥