Monday, February 7, 2011

Dag 8.

Min tro.

tja.. jeg er jo kristen da.. men hva skal man egentlig tro? jeg tror egentlig jeg er litt åpen for å tro på litt av hvert innenfor de forskjellige religionene. jeg mener, man tror vel alle på det samme, en Gud? og mange mange av historiene fra både jødedommen, kristendommen og islam er jo faktisk like! men nei, jeg vet ikke jeg, kan jo ikke si jeg er superkristen for å si det sånn, er bare det at jeg er døpt og konfirmert og er i kirken på juleaften, bryllup og i begravelser... jeg bare er der forstår dere? men tror vel det er en Gud, tror jeg... men hvem kan vite sikkert? man kan jo egentlig bare vite sikkert det man ser, føler og kan ta på? svært usikker! men all respekt til det som ikke tror på noe eller de som har en sterk tro. det er jo valgfritt hva man vil tro på, og man må uansett repektere det andre folk tror på og dere religion.

men jeg tror jo på at det er mer mellom himmel og jord enn det vi kanskje vet noe om.. jeg er overbevist om det.. ja, jeg tror at folk kan gå igjen etter døden. men jeg tror ikke de kan gjøre oss noe. jeg tror de er her for å passe på oss eller se etter oss.. kanskje veilede oss noen ganger? høres jeg syk ut i hodet nå? kanskje.. men det er sikkert ikke bare meg som har hatt slike opplevelser og sett ting.. tror det er ganske mange andre også?!

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥