Sunday, January 30, 2011

kjemp med hjernhanske!

Ja nå sitter jeg her i pysj og de nye raggsokkene jeg fikk til jul! (kan vi ha julaften en gang til snarest? jeg har ei 10 kroner en gang!) ja jeg vet klokken er over 15.00 men jeg har ikke tenkt til å tråkke ut av pysjen av den grunn.. not yet. snakker med Hanne på msn, og gleder meg til hun kommer en tur hjem i kveld, da skal jeg kose på henne! vi driver å deler litt videoer nå, herregud så mye rart vi har gjort egentlig, jeg blir litt satt ut jeg.. vi er innmari morsomme da!

Nå fikk jeg en vits av Patrick.. jeg lo, innrømmer det! :D  
- hvilket dyr i jungelen er mest keen på dop og damer? 
- svar: hyppopotomus !

solen skinner og jeg skal sitte inne å jobbe med en oppgave vi har fått fra Apollo. skrive 8 sider om Finland, Danmark, Sverige og Norge.. fakta om landene, religion, politikk, styrelsesform, historie, folkesjel, kunst litteratur, fordommer og you name it.. ALT! jeeejee.. kan bli festlig, hæla i taket og tenna i tapeten! men må gjøres! det er faktisk akkuratt som å være tilbake på skolebenken, og slike prosjekter som dette elsket jeg jo en gang i tiden, gudene vet hvorfor.. nerd.. men skal gjøre det så bra som mulig. ingen slurving i svingene her nei.. i tillegg mye å lære og lese seg opp til i forkant av dette kurset.. mye man skal kunne og klistre fast i hjernebarken! minsunner folk med klisterhjerne altså.. urettferdig!

forresten fredag var en koselig kveld, sammenlignet med formiddagen.. dagen brukte jeg til å kjøre til Torød barnehage for å sette meg på vikarliste.. hadde time klokken 11.00 og måtte vente til 11.35 på hun jeg skulle snakke med.. sånt liker jeg ikke.. snakket og skrev kontrakt.. kjørte til politistasjonen for å få en politiattest som man må han når man skal jobbe i barnehager, med mennesker eller på skoler.. for å se at jeg er en egnet person altså.. ( det er jeg! ikke tro noe annet.. ) kom til politiet og ventet en stund på min tur.. endelig min tur, men den sure damen i skranken sa; " denne er ikke gyldig! det står ikke spesifisert om du skal jobbe i barnehage eller på skole. det er mange forskjellige politiattester vet du.. ! du får nok komme tilbake med en ordentlig kontrakt, der det ikke bare står at du er vikar eller assistent".... jasså, jeg ble sur og krøllet kølappen min og gjorde den voldsomme ugjerningen og forsøplet den med sinne ned på politihusets gulv! MENS folk så på.. utlendinger da, så de synes sikkert bare det var kult gjort. men det var bare i sinne!

etter denne lille opptrednen ble jeg ganske forbannet rett og slett og gikk på Ginatricot for å finne den fine dressjakken med gullknapper som jeg tenkte jeg skulle kjøpe på gavekortet mitt.. lette over hele butikken da jeg tok motet til meg og spurte den altfor hyggelige jenta bak disken om de hadde den.. neeei, den hadde ikke fått inn.. kanskje de fikk den inn neste uke så jeg fikk komme tilbake da.. usch, tenkte jeg skulle få en liten opptur med en ny jakke på en dustete dag.. jaja.. får prøve til uken igjen da! så hadde jeg ingen andre valg enn å kjøre igjen ut til Torød for å snakke med sjefen igjen, da det viste seg at det faktisk stod BARNEHAGE på kontrakten! jeg kunne slått den politi-skranke-dama altså.. er det mulig. se litt nærmere på papirene neste gang da! aaaaah! dro tilbake til samme dama og sa tydelig ifra på en mindre hyggelig måte at det stod barnehage på kontrakten.. uten en eneste unnskyldning for at jeg måtte kjøre helt tilbake å betale mer i bensin, parkeringsavgift og bompenger, sa hun med en nokså sur stemme; " ja det var ikke min skyld, for jeg er ikke vant med sånne kontrakter, har jeg aldri sett faktisk. det er hvertfall ikke vanlig da må det være noe nytt!"

kvelden tilbrakte jeg hos Veronika med Cecilia, Birgitte og Karianne og min gode venn Mr.Rødvin. ikke god venn, det ble 2 glass det.. rødvin er trøtthetsfremkallende.. derfor sovnet Veronika og jeg kl 06.00. rett hyggelig var det!
vi spilte det feteste spillet den kvelden kombineret med mye bla bla bla, det var gøy det. kaldt "fra A til Å". det skal jeg lett kjøpe! det var avhengighetsskapende .
splitterpinemorro!
gårsdagen tilbrakte jeg også hos Veronika, spiste "Kanda-toast" til frokost.. den knuller i munnen altså! kunne sikkert haspist 20 uten å blunke! kanskje litt å ta i men den er god as.så vi koste oss skikkelig på morgenkvisten.
den toasten som har dette merket på seg vet dere.. som man kjøper i kiosker og sånt. 
endelig i butikken og ser slik ut! mmh!
dro hjem i 4-tiden og lagde et eksplosjonskort for mamma med masse bilder til tante Berit som ble 50 år. hipp hipp hurra hurra hurra! stressa ble jeg ferdig fem på seks og skulle kjøre den fine mammaen min så hun var i party kl 18.00.. kom litt forsent men who cares..?! dro hjem hoppet i dusjen, kranglet litt med Serr`ern, ble litt venn med han igjen og stakk til Veronika og glante tv.. en utrolig fin og trist film (jakten på lykke tror jeg den het) med Will Smith i hovedrollen sammen med sin ekte sønn.. har sagt det før og sier det igjen, den gutten kommer til å bli så kjekk når han blir stor! såå pen allerede i en alder av 5 liksom! jeg gråt en hel masse.. men ble i godt humør da tv-tittingen ble etterfulgt av "søstrene kardashian". det er bare EKTE KJÆRLIGHET å se på.. haha jeg dævver!
liker liker liker
 nei skal jeg sette i gang å skrive litt da? er ikke keen men, leveringsfristen er 10 feb. så har ennå en god stund på meg..

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥