Tuesday, January 22, 2013

Alanya 2013!

Nå bare gleder jeg meg til en sommer til i Alanya. Apollo valgte å gi meg destinasjonen i sommer igjen, til tross for at jeg ikke har hatt noen vinterdestinasjon. Men jeg er super happy, og skal gå inn med masse energi, pågangsmot og glede! Jeg tror det kommer faktisk til å bli en god sesong. Litt trist at min kjære Camilla fikk Side, helt alene, men hun får komme på besøk så ofte som hun vil. Min dør er åpen for å si det sånn, om det er noen som vil komme å hilse på ;)

Så det blir nok en gang en sommer med fantastiske folk, både kollegaer, samarbeidspartnere, venner, lokalbefolkning og ikke minst gjester... Nye utfordringer og man skal nok bli satt på nye spennende, merkelige og til tider vanskelige prøvelser  i månedene som kommer. Hæla i taket og tenna i tapeten, dette er Alanya som aldri er stille og rolig, men en by full av energi fra morgen til kveld for både barnerumpe til skrumperumpe!
Her har dere et lite utklipp av Fantastiske Alanya`s kveldsliv.
Det er alltid stapp fult på de store utestedene. Her på min klare favoritt Bistro Bellman !
Man skal absolutt besøke stedene rundt Alanya også. Dette er  Matavgat "fossefallet" som flere 1000 besøker hver dag.
Den berømte Kleopatrastranden som det ALLTID er liv på. Dette er på slutten av sesongen, men fortsatt godt og varmt !
Bystranden! En mer barnevenlig strand, der det veldig sjeldent er bølger. Fantastisk fint sted med det klareste vann..
Alle barnas store glede!! Aqua Park... Alle har vel et barn i seg ? ;) 

Nå håper jeg også bare at Serhat kan få jobb på et hotell ikke så langt i fra Alanya, det var altforlangt da han jobbet hele fjor sommer i Okurcalar, sånn ca 50 min med bil. Jeg vil jo gjerne ha han litt nær, han er jo også en grunn til at jeg velger Alanya som arbeidsplass.. Eller, jeg hadde helt klart valgt Alanya uansett om jeg aldri hadde møtt Serhat, men dere skjønner sikkert.. Når man først er her å jobber, så er det j oikke feil å ha kjæresten rett rundt svingen :)

Den her sesongen har jeg også tenkt meg at jeg faktisk skal spare litt penger, om det er mulig på guidelønnen. Men, det betyr heller bare;

1. Mat oftere hjemme enn på restaurant.
2. Vann istendenfor Cola.
3. Ikke så mye på byen ? hmm..
4. IKKE kjøpe så fryktelig mye klær... om ikke Linda kommer  på besøk da :) 
5. Stranden istedenfor Aqua Park, selvom det knuser hjertet mitt å si det....

Hanne og Tines desiderte yndlingsted...

Om det er noen som har tips til hvordan jeg kan spare mest mulig enger av minst mulig penger så GJERNE kom med tipsene... Jeg blir sprudlende glad for det !

Men hvertfall, gleder meg en masse til ny sesong, så dere vet hvor dere finner meg.. Det er bare å komme på besøk når dere vil. Alanya tar dere i mot med åpne armer, det skal jeg love dere :)

Tine

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥