Sunday, October 28, 2012

Seeeeige dager kommer til en ende...

Åh så deilig det skal bli! Vi har 1 uke igjen her på destinasjon Alanya og jeg gleder meg virkelig til å bli ferdig med arbeidet nå. Ikke det at det er så mye å gjøre, har møtt to gjester idag og har vært på hotellservice i hele dag. Det er selvstendige gjester vi har med å gjøre her, mange som har vært her 50 ganger før og kjenner stedet som sin egen bukselomme og er stamgjester på restauranter som Elite, Vikingen eller en eller annen restaurant der de trasker rundt og kan snakke sitt eget språk med de ansatte og nesten kan gå bak baren og i kjøkkenet å lage hva de selv vil fordi de nesten har blitt som familie... Ja, dere forstår hva jeg mener? Det er ingenting å gjøre på hotellene og det kjeder meg.. Det er ikke så mye disse gjestene vil ha hjelp med! Men det er helt Fine for da betyr det bare at de har det som plomma i egget, til tross for været som har bestått av regn, rusk, lyn og torden den siste uken. Men hva gjør vel det når man kan sitte på Queens Garden og synge "heiaaaa Norge heia NOOORGE OLÈ OLÈ OLÈÈÈÈ" eller på Josef`s platz og nyte en god stor biff med saus og en iskald øl..? Nei disse gjestene "trivs godt i Antalaya/Lantalya/Aynalaya/Analya.." Som vi så mange ganger har hørt i sommer.. Sistnevnte er min favoritt.. Analya :) Er det virkelig så vanskelig å uttale ALANYA korrekt? I`m just wondering!

Alanya de siste dagene har vært mer gråe enn disse bildene viser og mer regnfylte og med mer lyn og brak og bulder som kunne vekket en død mann til livet igjen! (dette fra 2009)


Selv velger jeg å sitte inne og sulte litt, ikke at det synes på meg men... Har faktisk NULL penger.. Skal ikke lyve å si det ikke blir godt med en lønning om noen dager... Og da skal jeg være FLINK!
Jeg skal flytte til Serhat&Serhan i Kargicak så skal overflytte hele denne leiligheten til uken og det kommer til å ta sin tid.. Vilt mye greier jeg har her faktisk... Når jeg tenker på det, SHIT hvor mye penger jeg har brukt på unødvendige ting.. Men kjenner dere ikke det? "Åh den behøver jeg!!" .. Men man gjør jo ikke det.... Er det ikke riktig? Jeg har jo til å starte en hel butikk. Ineteriør/Kjøkken/Sko/Klær/Smykker & Div. Butikk... ALT! Kom å kjøp om det er noen som er interessert i en stekeovn, toaster, vannkoker eller et par nye ubrukte 10-15 cm høye sko som det ikke går an å bruke i Alanyas brostenslagte gater eller om du har en kjæreste som er sånn ca 5-10 cm høyere enn deg.. ... ....

Nå vurderer jeg sterkt å skrape kortet mitt for de siste gronkene og dra å kjøpe meg noe mat. Det frister virkelig ikke å lage mat på dette kjøkkenet og heller ikke at jeg har noe i kjøleskapet som kunne blitt til noe... HEI DERE!!! Apropos kjøleskap.. Nå skal dere høre noe skikkelig skikelig ekkelt.. Jeg grøsser og begynner å klø på kroppen når jeg tenker på det.. Men hvertfall.. Jeg hentet Serhat og Serhan i Okurcalar for å kjøre deres bagage hjem til deres Villa for vi skal jo tross alt bo der fra neste uke av...Fikk lastet alt inn i hus og tenkte kanskje det var en matbit eller noe å få tak i.. Serhat åpnet kjøleskap og aldri har jeg kjent en slik stank noen gang og jeg trodde Serhat skulle spy ut sine innvoller da han så inn... Jeg, nysgjerrig? Ja litt.... Veldig! Da jeg så inn kjente jeg klumpen i halsen og spyet trykket på seriøst.. Det var så mange larver inni det kjøleskapet at dere vil ikke tro det!! Fy Saten i Gatan! Altså det har ikke bodd noen der på 6 uker om ikke mer og selvfølgelig har strømmen gått, og i kjøleskapet var det mat........ Jeg blir helt kvalm igjen når jeg tenker på det.. men det var jo ikke annet å gjøre enn å få vasket det skapet! Serhan som sa klart i fra at han hadde sett værre ting i det tyrkiske militæret enn det der (det sa han før han hadde overhodet sett inn i kjøleskapet) fikk pent ta på seg den jobben.. Jeg brakk meg bare ved å stå å holde en pose så han kunne putte diverse larver med matbiter på oppi. Ja for det var virkelig LARVER med matrester.... De har nok tatt utgangspunktet i den store guleosten, for det var ikke en bit gulost igjen, bare 2 millioner ekle larver som krøp om kapp.. Fy svarte! BLÆÆÆ!! Og de var OVERALT, måtte skru fra hverandre hele kjølskapet og spyle det rent... Og jeg er fader ikke sikker på om de alle er borte ennå... Spiser helst ikke mat derifra igjen.. Blæææ.. Og ja jeg spydde! Skulle gjerne lagt ut bildet, men desverre var jeg ikke i stand til å fotografere denne forferdelige hendelsen som jeg kommer til å få varige men av!  Bare en liten historie om dere ville høre....

Men jeg sier takk for meg & over og ut! Vet ikke hva jeg skal finne på i dag, men har fri i morgen.. Helt Aleine! What to do ? Forslag tas imot med stor glede.. Hejsann!

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥