Friday, April 8, 2011

nok en gang en etterlengtet helg. as usual!

Jeg er visst skikkelig "bånn i bøtta" til å oppdatere for tiden ser jeg. er så mye annet å tenke på at jeg helt har lagt bloggen under en stein å glemt den der.. så nå er det vel på tide å bli litt flinkere og tørke litt støv av denne shiten !

for tiden står jobb i fokus siden jeg er blakk som en kirkerotte! så da har barnehagen stilt opp med jobb frem til jeg drar ut på nye eventyr, noe jeg syns er skrekkelig ålreit! vi er jo ute hver eneste dag nå som sola står høyt på himmelen og våren er på god vei til å bli til sommer.. det var kanskje litt å ta i, men det er jo lov å håpe da.. det er gledestanker.. ! anyways, jeg gir faen for jeg stikker.. HAHA neida.. men er jo digg at det blir deilig og varmt her også!

på tirsdag var jeg i Oslo og møtte Thorunn og vi var oppe hos Apollo og skrev papirer og stakk så ned til den Tyrkiske Ambassaden. altså om man vet hvordan det er i Tyrkia og hvordan tyrkiske folk er så vet man at å skaffe et visum er ikke bare gjort på nullkommaniks. neida.. det er faktisk noe som heter så enkelt som "Tyrkisk Tid".. om noen sier til deg; " jeg stikker innom deg etterpå for å gi deg capsen jeg lånte av deg", da kan det godt da 4 dager det.. eller "møtes om 15 min!", da kan man like greit vente 2 timer før man går for å møte personen, og likevel være først ute! det er ikke kødd en gang, det er normalt dette! det er til å KLIKKE av! men søren så deilig om du bruker den tyrkiske tiden selv.. hehe.. men ja.. så vi ventet i et trangt trangt venterom med en hel haug med tyrkere som plapret i vei, og jeg tror jeg hørte ordet "passaport" kanskje 60 ganger og for det meste etterfulgt av "off allah allah" .. ja det var en stressende dag for ambassaden.. endelig ble vi tatt hånd om av en serkastisk, morsom og søt dame som sa de skulle fikse våre arbeidsvisum i løpet av 3 timer, så vi fikk da komme tilbake senere å hente de. hun anbefalte oss å gå på en av de mange cafèene som lå rundt i området. mange sa du? vi lette rundt overalt etter en cafe, og vi endte opp med å sitte på Mix kiosken i nesten 2 timer.. og det sier vel i grunn sitt. mange cafeer meg i stumpen.

i dag kan alle hjerter som bryr seg glede seg... for i dag fikk jeg billett til Alanya av Kuoni/Apollo (selskapet jeg skal jobbe for), og jeg reiser tirsdag 19. april kl 06.00.. så det blir vel nok en overnatting på Gardermoens kalde stengulv! vant til slikt nå.. er ikke så kresen. men skulle jo gjerne hatt min Hanne der hos meg. virkelig merkelig å dra til Alanya uten henne.. det er jo ikke første gang, men alltid like rart. jeg trives best med Hanne ved min side... <3
så det er faktisk bare 11 dager til jeg er on my way ut i den store verden, men egentlig ut i den lille byen der alle vet hvem alle er og der ryktene sprer seg raskere enn ild i tørt gress! det blir skägg! :)
det blir fryd og gammen !

denne dagen har gått så tregt at jeg har ikke ord for den, men med de nydeligste ungene man kan få plassert i en barnehage kan man jo ikke la vær å trekke på smilebåndet, så dagen har vært tipp topp den! just nu sitter jeg med sand i ører og nese og gleder meg til helgens festligheter og mer avslappende aktiviteter... helg er bare herlig! åå for en glede at vi har 2 dager fri i uken. hvordan skulle vi klart oss uten ?

Tjolahopp tjolahej! <3

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥