Saturday, February 1, 2014

"Man kan ikke bare leve på luft og kjærlighet"......

Mammaen til en god vennine av meg sa det en gang... Det er så veldig veldig sant! Men med det mente hun vel heller lettere sagt røyk og gutter vi møtte på Strømstadferja da vi var yngre... Hehe. Men uansett, sant nok det hun sa.. Nå sitter jeg her i en blå sofa i stua i min mammas leilighet.. Og det jeg gjør nå er å leve på luft og kjærlighet, det hun ba oss pent om å ikke gjøre.. Vel, ikke røyk denne gangen og ikke Strømstad ferjas utlendinger som sikkert skulle kjøpe for langt over kvota, men som så kvinnelig jeg er, en snus under leppa og savnet etter Serhat!

Endelig har Serhat fått lov til å sette sine ben utenfor Tyrkias grenser med turistvisum til Norge. Han kom rett før jul og fikk oppleve den norske jula med gaver, julemiddag, julesanger, julekaker og familie.. MASSE familie! Han har bestemt seg for å komme tilbake neste jul også, for han har aldri fått så mange gaver i sitt liv. Og om det er noen som lurer så NEI, han spiste ikke ribbe! Mens jeg spiste surkål, en halv medisterkake og en potet (nei jeg er ikke spesiellt glad i julemat) og skuet bort på min høyre side, satt Serhat der og spiste det beste han vet... Kylling og ris...  Jeg har spurt i 15 år om å skifte ut julematen, uten god respons på det. "Berit(min mamma), i dont think i like your christmasfood, and i dont eat pig.." "Oh but Serhat what do you want to eat?" ... Neste år skal jeg prøvde det samme... Og det med julesanger.........Vi har sluttet med det for sånn ca 10 år siden, men I ÅR, JA DA skulle vi synge julesanger, alle familiemedlemmene på 15 pers som var samlet stemte i for full hals, julesang på julesang... Og det hele toppet seg med Onkel Tom`s "sardiner svømmer i middelhavet aboskiiboo aboskiboo", ikke bare på norsk for han synger den på alle språk. Serhat må trodd min familie var gal.. Og det viste seg også å være sant. Men han elsket dem  :)

Det er jo så at i lille Tønsberg så er det ikke mye å finne på om vinteren, det er kaldt, ingen folk å se og dyrt for to personer uten intekt! TAKK MAMMA, for at du har passet på oss... Så Serhat ble i nesten 6 uker før han dro hjem på torsdag.. Det har vært så utrolig fint å ha han her så han kunne se hvordan jeg bor i Norge, møte min familie og norsk kultur og natur. Jeg er SÅ heldig som har fått hatt han her på besøk.. Vi har nok gått mer på beina enn Serhat har gjort på flere år og han kan trykt og godt si på norsk " UT PÅ TUR, ALDRI SUR" ! 

 

Drunken Jenga har blitt spilt i Drammen by med beste venner!
Iiiiiiiskald fisketur på Hella..
Tur til Gøteborg for å besøke Ali og søte Stephanie♥
Turken har prøvd snowboard for første gang.. 
Har sett Tønsbergs store stolthet... En falleferdig "Kysten"....
Besøkt og fått litt kunnskap om slottsfjellet..
Selvfølgelig sittet i selveste Julenissens stol!
Besøkt Verdens Ende
Var litt lei seg for å dra hjem...
Det eneste han fikk oppleve av Oslo var flyplassen..
Hade bra Elskeling ♥
Jepp... Det var en måned med mye glede og latter ! Nå er han tilbake i varmere strøk og jeg hadde håpet på det samme om en liten stund.. Men det ser svært dårlig ut uten jobb for sommeren.. Håper på noe positivt svar fra noen selskaper snart så jeg kan dra ut på tur med søte gode turister igjen ! Vi får se hva tiden bringer, for man kan jo tross alt ikke bare leve på luft og kjærlighet :) 


Om det er noen som vet om en jobb i Alanya, og har lyst å fortelle meg om det så send en melding, jeg blir sjeleglad for det skal dere vite !! 

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥