Thursday, November 29, 2012

Du som metter liten fugl!

Dagen startet så koselig med stekt egg og bacon (jaaaa EKTE GRIS dere, det er lenge siden!! selvom jeg selv har blitt litt anti-gris etter mange måneder med islam rundtom ørene.) og verdens beste lillebror :)
Vi har fikset papir til bilen vår som endelig skal selges. SÅ om noen er keen på en deeeilig BMW, ta bare kontakt eller gå på finn.no, så ser dere gliset av en mørkeblå bmw!  Anways, tenkte vi skulle dra til Sandefjord Politistasjon i dag også men det rakk vi ikke i og med at mamma skulle være med å fikse garantipapirer for verdens beste Serhat som skal prøve å få visum til Norge så han kan komme på besøk til oss! INSALLAH! Så nå er papirene postet med adresse Kargicak, Alanya, Turkey. Herlig følelse og jeg er sååå glad at mamma velger å hjelpe oss  :)

Men hvorfor vi skulle til Sandefjord er jo en annen historie. Og det hele begynte med.......

Tine satt på toget hjem fra Tyrkia etter mange måneders jobb i Alanya. Hadde med vilt mye bagasje og toget var stappfullt. Men sorry jeg kan ikke akkurat trylle bagasjen mindre for å si det sånn, og tog konduktøren (eller hva denne stillingen heter nå til dags) hadde virkelig stått opp med feil bein og man ikke var konstant sur til vanlig. Han fortalte med så resten av vogna fikk det med seg, at jeg fikk værsegod å sette alle de veskene mine på hattehylla. Men da lurte jeg på hvordan i all verden jeg sulle klare å bære 40 kilo opp på hattehylla alene, og dessuten var kofferten for stor.... Svaret jeg fikk var ikke mer oppløftende enn at jeg fikk   fikse sjæl, han brydde seg ikke om hvordan bare jeg fikk fiksa det. Jo takk for den fine servicen NS-FUCKING-B! Jeg oppholdt faktisk bare ETT sete på en 4-manns plass, og hun ovenfor meg sa det var heeelt greit å sitte litt trangt med beina pga kofferten. Men det var ikke greit for NSB-konduktør DrittSur! Vel i alt dette greiene så har så Min pc-mappe som stod ved mine føtter blitt stjålet, helt sikkert fra passasjer som satt bak meg som har stikket hånda si under mitt sete... Idiot! Klart jeg ble aggresiv ?! Konduktør DrittSur brydde seg heller ikke om dette med min Pc og gadd heller ikke å hjelpe meg med noe.. FORBANNA IDIOT, kjenner jeg blir sint når jeg tenker på han... Anyways, kom til Tønsberg, anmeldte mine ting og tang for stjålet.. Kamera og laptop.
Men nå kommer det morsomme....
For litt over en måned siden ringte Jens Petter, min lillebror, meg når jeg var i Tyrkia og kom med nyheten at politiet hadde funnet min laptop etter en rassia (stavet riktig?) i Sandefjord. Bare et år etter liksom. Går det an å ha så flax ? Haha.. Men jeg har ennå ikke kommet meg bort dit for å fikse det, for det er jo så utrolig gunstige tider hos politiet og alle statlig virksomheter.. Jeg blir seriøst helt matt i farga jeg! Det stenger når folk slutter på arbeidet, og tror dere de har åpent i helgen? Nope, ikke en sjanse i havet at du får ordnet noe i helgen.. Nei, så vi prøver igjen neste uke...

Vel, en som ikke var så fryktelig heldig var en kar jeg traff utenfor Meny på Teie i dag.. Jeg holdt på å fryse ihjel der jeg gikk forbi han med 2 store handleposer og en pakke nybakte boller med RUSSIN for 5 til 25 Riksdaler... Fikk innmari vondt i hjertet da jeg hasta forbi han og fikk øye på stakkarn i øyekroken.. Kunne ikke annet enn å hende om å gi han det lommeruske av noen penger jeg hadde og raslet den i kaffekoppen fra Narvesen. Han smilte så varmt, selvom han satt der på den iskalde asfalten med bena i kors og gråe hullete vanter på seg. Spurte jeg, om han ville ha ei bolle... Han smilte, men han skjønte visst ikke hva jeg sa.. Men tok opp bolla og han tok av den hullete grå vanta og varmet seg på bolla før han puttet den på innerlomma og sa på gebrokkent " Thank you!"...  En god gjerning blant de kalde følelsesløse menneskene som trasket og fortet seg forbi i det de prøvde å skjule at de hadde sett stakkarn sitte der. Skam dere. Han er et menneske han også...  I det vi kjørte forbi vinket og smilte han, og jeg begynte nesten å gråte. Legge ut mat til fuglene hver vinter, det kan folk. Men se virkelighet, den prøver folk å gjemme seg fra og å gjøre så lite som mulig med. Takk for meg, Amen!



No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥