Sunday, September 12, 2010

ut på tur aldri sur part 5

hodepinen var som fryktet tidelig søndagsmorgen, etter en kort og godt sagt helaften både på byen og Summer Garden! snakk om girls-night-out! shit. venninene ble liggende lenge å snakke på sengen om hva som hendte kvelden før, om hvor drøy Hanne hadde vært med sin utvalgte på dansegulvet før hun hadde funnet seg et pent og renslig toalett! og om hvor mange long island som hadde blitt slukt ned og hvem de hadde møtt. Og bare håpet på død og liv at de ikke hadde møtt noen de ikke ville møte eller snakket med.. for hvem kan minnes detaljer en slik omtåket kveld?

potetgull og sour cream and onion dip var langt i fra feil, der vi  lå som slakt oppå hverandres bein, armer og mage. det var utrolig deilig å bare være sammen oss tre å bare slappe av slik. Tine begynte å drømme om en Big Mac og det var ikke lenge etter så siklet nesten Hanne fra munnen ved tanke på Dobbel QP! Anja kastet nesten opp ved tanken på det, men kunne ikke motså fristelsen da hun fikk tenkt seg godt om på hvor nyttig den ville være siden magen var litt problematisk. det ville bli mye mer lettvint kan man si.

vi fikk med oss en slant penger av våre kjære nye samboere til shopping for både han og henne, og et lykke-til kyss hver. Hanne var ikke særlig happy over et smaskete kyss fra den åtteogførti år gamle Sheik Bekir av Sultanahmet. hva gjør man ikke for penger og det gode liv?! hun skulte bort på Arda og Anja til Murat og meg, og ble rent misunnelig og følte seg plutselig litt uvel.
som Hannes bestevennine kjenner jeg henne fryktelig godt og forstod raskt at dette ikke var innmari ålreit for den stakkars jenta med en gammel kjæreste.. altså sheik eller ikke sheik, dette var ikke bra. og dette skulle gjøres noe med IDAG!

Mc`ern har aldri vært så digg noen gang, fy faen, det knulla i munnen for å si det mildt! og Anja fikk låne "uthuset" i bakgården i Mc Donald`s, noe som fikk humøret hennes til å stige 10 hakk i positiv retning! vi gikk å shoppa i alle butikker vi vanligvis ikke har råd til å gå i, de butikkene som har plagg for over 25 lira! wow! anyway, det ble myyyye poser! vi ble så slitne av alle timene med all bæringen at vi tok en taxi fra Atatürk til Balikcilar (fryktelig langt) for å chillen med en cay! de 5 timene med shopping av både sko, kjoler, topper, shortser, diamant til tanna og gud hjelpe meg hva vi ikke kjøpte, hadde gitt oss akutt utmattelses syndrom på flekken. en hel natt på dansegulvet er ingenting i forhold til shopping i 35 grader. godt man får hva man vil å drikke i hver jævla butikk, skjønner hvorfor de tilbyr as! ingen vil vel ha på seg at 3 jenter dør av heteslag i deres shappe?

mens vi sitter på herlige Fishcoffee (Balikcilar), og er på vår 4 cay samt en BIG COKE på deling og en milkshake hver, er det en som roper navnene våre. vi ante fred og ingen fare. og med vår attitude om å ikke snakke med noen vi kjenner fra før av ble vi litt nervøse. vi så ikke personen som ropte noen steder, hvor kom stemmen fra? det var en høy og kraftig stemme, og det var visst ikke bare vi som hadde blitt nysgjerrige for nå begynte folk å titte rundt seg etter hvor ropet kom fra. jeg ser bort på Hanne som sitter med et blikk som kunne drepe en voksen aligator, og følger blikket hennes.....
jeg brakk meg da jeg så inn i det styggeste trynet jeg noen gang kommer til å få se, som jeg håpet at jeg aldri mer skulle få se heller, Savas aka David Adi/Lion/Donkey!
DISGUSTING!


han kom mot oss i en jævla stor fart, vi rakk ikke en gang å si "git" før han stod over hodene våre med øyne som en illsint okse og et stort arr over ansiktet.. jeg ble litt redd for at Hanne skulle revurdere å like Savas siden Hanne tenner på arr.. men da jeg så hvor sint og kvalm hun var for å se svinet, forsvant tankene og fighting-mood ble innstilt til SÜPERPOWER! du skal ikke kødde med oss Savas, den smellen har du gått på flere ganger.. han har endt opp med mer enn bare et blått øye! vi reiste oss opp i en rimelig brå bevegelse så stolene tippa. " WHAT THE FUCK DO YOU WANT AMINA KOYIM!!!?", Hanne tenkte ikke på at det var barn og tyrkere rundt seg idet det bare ramlet ut av henne. snudde seg rundt og tok opp hendene som om noen siktet på henne med en gønner, og sa høyt og tydelig " üzgünüm ama bu erkek cok cok salak! " .. det hadde vist inegn betydning i forhold til ordene hun først hadde sagt. selv synes jeg at jeg så en del tyrkiske kvinner som klappet litt i henden og smilte av beundring av hva den unge blonde norske jenta hadde uttalt. ja de skulle nok ønske de var i Hannes sko der kan jeg tenke meg!
Savas begynte å slenge med leppa om at min tidligere mindreårige elsker hadde knivstukket han og at det var min skyld, noe som stemmer med fakta. men hvem vil vel samtykke om det ? nei ikke vi hvertfall så vi knuffa han med rumpa så han datt mot et bord og fikk en varm kopp kaffe over lanken. og det syntes vi fortjente en Chef-grimase og var jævlig fornøyde med det!

En chef-grimase ser slik ut
for dere som ikke vet det!


vi snudde på flisa tok tak i de 100 posene våre og skulle til å gå, da vi sa at stakkars Anja ikke hatte fått med seg en dritt av det som hadde skjedd. det så ut som hun var i full action allerede! Metin satt et par bord unna, og de klarte ikke ta øynene fra hverandra.. lettere sagt, Anja klarte ikke styre seg og Metin begynte vel egentlig å se litt redd ut og utilpass ettersom de kåte blikkene til Anja holdt på å spise han opp der han satt sammen med familien sin og nynna til Oy dilara! vi måtte nærmest bære Anja vell fra stolen og holde henne igjen før hun hadde løpt bort så satt seg over han i ren kåthet!

vi var på i god gange med lange skritt da jeg får en apekatt klistra til ryggen og faller i bakken... Savas snur meg rundt og kliner til meg mitt i trynet. i helvette!!! nå har han bedt om det! og Hanne løfta han opp i nakkeskinnet etter det ekle håret hans, superkrefter trer virkelig frem når man trenger det ! og jeg fikk æren av å knekke nesa hans (hvertfall så blodet rant), der han hang å dinga under Hannes lanke! nei, nå var vi ferdig for i dag og trasket bort til limoen vi hadde ringt etter for så å få oss en god middag av Gülay. vi la oss i jacuzzien og deretter fikk en god og lang massasje i "mini" hamamet til Sheiken. søndagskvelden ble avslappende med klesprøving og godis og for ikke å glemme sour cream and onion dip!
neste dags mission var å finne en ungkæll til Hanne..

# FORTSETTELSE FØLGER PÅ ANJA SIN BLOGG #

No comments:

Post a Comment

Kommentarer ♥